De gastric bypass is mislukt....

(REDO) Topics van ex-maagbanders en andere herstel/revisie eigenaren en vragen over deze vorm van WLS

Moderator: dvdtje

Het gaat mis hier...

Berichtdoor Tieme » 18 feb 2012, 14:49

Het gaat niet goed!
Ik blijf honger houden en inmiddels eet ik echt ook weer verkeerd.
Het is zelfs zo erg dat ik denk dat ik gewoon alle fouten dingen in de hoeveelheden van vóór de gbp weer eet. Te veel dus. Te vet en te veel snoep.
Natuurlijk weet ik dat ik dat niet moet doen. maar ik heb al meteen na mijn operatie te veel kunnen eten en ben steeds blijven hunkeren naar al die dingen die niet mogen en die bij de andere gbp-ers nog maar heel moeilijk gaan. Vanaf mijn operatie heb ik steeds mezelf af moeten remmen om te te veel of te fout te eten.
En dat is dus eigenlijk gewoon lijnen. en lijnen kon ik vóór de gbp niet en nu heb ik het er weer moeilijk mee!
Van de diëtiste kreeg ik een lijstje mee met verantwoorde dingen. Meer volkorenproducten, meer eiwitten.
Ik heb het allemaal gedaan. maar ik kan een groot bord linzen hebben gegeten en nog niet vol zitten.
Op de slikfoto was niets anders te zien dan dat de bariumpap te snel doorstroomde. Mijn maag leegt zich dus meteen. Maar medisch was er niets te zien, de operatie is gewoon goed uitgevoerd.
Bij de Nok adviseren ze me nu om eerst mijn schildklier te laten prikken. Wil en ga ik doen, maar dan blijft het vreemd. Ik zou fysiek gewoon toch maar heel weinig moeten kunnen eten?
Het frustreert me enorm! En verder adviseren ze een diëtist en psycholoog...Heb ik ook nodig denk ik!
@0 maart heb ik een gesprek met de chirurg. Ik weet niet wat dat op kan leveren, maar ik wil alles proberen. Misschien zelfs een second opinion, maar een nieuwe operatie durf ik niet aan.
En nu gaat het dus mis. Ik kies echt niet meer voor het verantwoorde eten en ik snaai alles wat op mijn pad komt.
Komende week ga ik een weekje uit en dan wordt het elke avond uit eten. Mijn vriend is er ook niet vies van...
Ik ben van plan na die week weer écht te gaan lijnen, want ik ben nog lang niet waar ik wil zijn.
Sorry voor de klaagzang...
Afbeelding

In 2005 maagbandje gehad.
Op 27 mei 2011 maagband er uit en Gastric Bypass. Startgewicht 156 kg.
Tieme

Re: Het gaat mis hier...

Berichtdoor Nienke » 18 feb 2012, 15:02

Op het moment dat de overgang van je maag (hoe groot of hoe klein die ook is) te groot is dan leegt die maag zich heel snel. Waardoor je vaak maar even, of soms gewoon niet, een vol gevoel ervaart. De rest van je eten gaat vrij vlot je dunne darm in.
Belangrijk is dus dat je dit gaat realiseren en niet de grens gaat opzoeken van het vol zitten. Dat is dan fysiek niet mogelijk.
Bij mij werkt mijn maagportier niet meer. En gaat mijn eten, is bij een nucleair onderzoek vastgesteld, meteen mijn dunne darm in. Heel frustrerend, van écht vol zitten kan haast niet meer. En dat was voor mij juist het stuk van de sleeve wat mij zo hielp.

Wat je kan doen is gaan googlen op dumpingsyndroom. Daar kan je eettips vinden. Vooral niet drinken bij het eten, dat spoelt het eten nog meer door. Een internist zei eens; liggend eten of na het eten gaan liggen, zodat het niet snel zakt (maar ja dat is eigenlijk niet te doen).

Het is goed dit van alle kanten goed te laten onderzoeken. Maar je zou met je chirurg kunnen bespreken wat voor opties er zijn als toch die overgang van je maag naar je dunne darm té royaal is.

Sterkte, ik snap hoe frustrerend het kan zijn.
14 augustus 2008 Sleeve-Dr. Totté te Leeuwarden
26 februari 2010 DS & galblaas-Dr. Berends te Arnhem
30 juni 2011LowerBodyLift 7,5 kg huid verwijderd-door Prof. v/d Lei te Groningen
14 juni 2012 Upperbodylift + 2 spoedoperaties op 16,17 juni-Prof. v/d Lei te Groningen
07 maart 2013 Sluiten Petersen's space-Dr. Totté te Leeuwarden
16 mei 2012 Dermolipectomie Armen-Prof. v/d Lei te Groningen
Nienke

Re: Het gaat mis hier...

Berichtdoor Cissy » 18 feb 2012, 15:36

Jakkes zeg daar zit je ook niet op te wachten om weer honger te krijgen en teveel en verkeerd te willen eten.
zo blijven we in hetzelfde cirkeltje ronddraaien waar we voor de operatie ook al in rond draaide en dat willen we niet.
Helaas voel ik hetzelfde als dat jij voelt.
Ik heb een snelle maaglediging.. dat is in het ziekenhuis bekeken maar ja daar is niks aan gedaan.
Ik ga er weer tegen aan door mezelf 6 maaltijden per dag te gaan geven met eten waar Ik persoonlijk vol van zit.
smorgens neem ik een bak kwark met eiwitten en een handje muesli.. ik kon vanmorgen de helft niet op en had ook de hele ochtend een misselijk vol gevoel..jakkie dat hoeft nu ook weer niet maar beter dan honger hebben.
dietiste heeft me eens verteld dat die muesli niet moet.. maar ik voel me er vol bij en dat is ook belangrijk..
misschien voor jezelf een dagmenu maken en je daar aan houden.. ik ga daar ook mee beginnen.. wie weet helpt het ..

sterkte ermee
groetjes cissy
4 jaar maagband.. 1 jaar zonder hulp.. okt 2010 gbp.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wJXW12L/]
Afbeelding
Cissy

De gastric bypass is mislukt....

Berichtdoor Tieme » 20 maart 2012, 21:30

Ik wist ook niet dat het kon. En ik had er nooit rekening mee gehouden dat het bij mij zou gebeuren.
Maar vandaag had ik een afspraak met dokter Swank en hij vertelde dat we eigenlijk wel kunnen stellen dan de gastric bypass voor mij mislukt is....
De dokter snapt het ook niet dat ik zo veel kan eten en honger heb. Fysiek gezien zou het onmogelijk zijn om mijn hoeveelheden te eten.
Mijn pounch is een cm langer dan bij een gemiddelde GBP-er, maar dat zou niet zo veel uit mogen maken. Mijn eten zakt direct mijn darmen in.
Ik heb ook nog geen vaste ontlasting gehad na de operatie, maar dat kan ook met de verwijdering van de galblaas te maken hebben.
De dokter raadt me aan een second opinion aan te vragen met dokter Janssen in Arnhem. (duurt dan wel zeker een maand nog)
Maar gezien mijn ervaringen na de operatie zit ik niet te wachten op weer een operatie.
Ik wil wel zeker weten dat ik van alle opties op de hoogte ben en dat ik er alles aan gedaan heb.
Bij de NOK heb ik aangegeven dat ik wel wil stoppen met hun natraject. er zitten daar alleen succesverhalen en die zijn zó anders dan mijn verhaal, dat dat heel erg frustreert.
Het zal nu daar in het team besproken worden hoe dat opgevangen kan worden.
Misschien met persoonlijke sessies en misschien kan ik over naar een NOK-groep voor mensen zónder operatie.
Want ik weet zeker dat ik wel hulp nodig heb...
Gedoe allemaal!
Zijn er andere mensen met deze ervaringen? Dat zou ik graag willen weten!
Afbeelding

In 2005 maagbandje gehad.
Op 27 mei 2011 maagband er uit en Gastric Bypass. Startgewicht 156 kg.
Tieme

Re: De gastric bypass is mislukt....

Berichtdoor mmke » 20 maart 2012, 21:54

wat zul je je kl.vervelend voelen nadat je dit hoorde/besefte. helpt een virtuele knuffel van iemand die je niet kent? zo wel dan: :hugging:
Operatiedatum 27 september 2012
Afbeelding
mmke

Berichtdoor Channie » 20 maart 2012, 22:23

Je gbp is niet geheel mislukt, je bent toch ruim 30 kilo kwijt.
Maar het is natuurlijk enorm balen als je niet het resultaat bereikt wat je wilt en simpelweg honger hebt.
Ik zou zeker naar dr Janssen gaan, er is nog het nodige mogelijk en hij is een grotere expert dan dr swank. En dat je niet op nog een operatie zit te wachten is logisch.

Trouwens, mijn arts gaf aan dat de gbp bij 5% van de mensen niet goed werkt, je bent zeker niet de enige.
Juli 2010 aangemeld * 19-1-2011 akkoord chirurg * 23-5-2011 sleeve dr. Klaassen.
Startgewicht op ok dag (geen predieet): 148,8 en bmi 52,8
September 2013 laagste gewicht bereikt: 74,7 oftewel -74,2 kilo en een bmi 26,5! Dit had niemand verwacht.
Channie

Berichtdoor Petr@ » 20 maart 2012, 22:41

Mijn ed heeft eigenlijk hetzelfde
kon 6 weken geen eten verdragen na de operatie (ivm zwellingen)
at toen alleen vloeibaar,is na 6 weken vast gaan eten en at toen eigenlijk al meer als ik
Hij kan gewoon (vind ik) flink dooreten,is 25 kg afgevallen waarvan helaas alweer veel retour
soms werkt het gewoon helaas niet zoals zou moeten
Kaatje hier kan ook zoveel eten en heeft ook honger,slikfoto gb
je staat dus niet alleen , wel heel erg vervelend ....
die drang die je nl had voor de operatie is nog aanwezig dus je komt weer in het zelfde cirkeltje terug
succes
Groetjes Petr@ -WLSplein-
29-06-2009 Gastric Sleeve CZE+ complicaties. 15-03-2011 BWC
45 kilo afgevallen rond de 76 kg, later gestabiliseerd op 84 kg.
26-11-2012 revisie naar GBP ivm maagzuur en eten wat niet zakt, nu stabiel rond de 75 kg
mijn eigen topic
Petr@
forum/website beheer

Berichtdoor Erik » 20 maart 2012, 23:29

Wil je alleen even veel sterkte en succes wensen.
:grouphug: :grouphug:
Groetjes ErikWLSplein -Moderator-
GBP in het SLZ door dr Laar, 8 november 2011
Afbeelding
Waarvan pre-operatief 16,8 kilo mijn eigen topic
Erik
moderator

Berichtdoor sharon » 21 maart 2012, 07:37

Jeetje, dat is balen!
Dat is toch iets waar je totaal niet van uit ging voor je de operatie liet doen!
Maar je hebt toch al behoorlijke winst gehaald. Je bmi is een heel stuk gezonder als het begin. Dus dat heb je gelukkig wel gehaald! Maar kan me enorm voorstellen dat je enorm baalt dat het je niet gebracht heeft waar je zijn wil!
Ben benieuwd wat dr Jansen ervan zegt!
In 2002 maagband bij een gewicht van 130 kilo, verwijderd in september 2011. 26-01-2012 gbp in MCL door dokter Totte Gewicht toen 122.3
28-05-2013 buikwandcorrectie.
[color=#000080]Op dit moment bedraagt mijn gewicht ongeveer 72 kilo

Het mooiste wat ik had kunnen worden, was mezelf, en dat is gelukt!
sharon

Berichtdoor marlies » 21 maart 2012, 07:39

wat balen voor je!
Ik zou zeker naar dr. Jansen gaan voor een S.O.!
Eens horen of er nog andere meningen zijn en of hij verbetering verwacht met een andere operatie al zit je daar niet zo op te wachten.. het zal een afwegen worden van mogelijkheden denk ik.
Heel veel sterkte met het verwerken!
en praat het aar lekker van je af hier hoor!
Groetjes Marlies WLSplein -Moderator-
28/3/2011 GBP+ galblaasverwijderen dr. Bruin
Totaal -62cm buikomvang-nu -52cm en nu -53 Kg (max-65kg) (inclusief pre-op:-18kg.) BMI 22
maag/darmproblemen, ondergewicht, nu eiwittekorten, ferritine/ijzertekort, vit B12 tekort)
Per aug 2014 sondevoeding ivm eiwittekort
Mijn eigen topic
marlies
moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar (Redo) Ex-maagbanders en andere herstel operaties